Drömmen att arbeta med blommor började vid fem års åldern när jag plockade en bukett av ängsblommor med min farfar i andra handen. Min glädje och passion har alltid legat i att vara kreativ med blommor.
Jag har en fil. kand. i ekonomi från Stockholms Universitet och har även studerat två år Konstvetenskap och kulturarv. Efter att ha blivit mamma så fattade jag modet och påbörjade min yrkesutbildning mot att bli florist.
Den stora drömmen och målsättnigenn är att en dag odla majoriteten av blommorna vi säljer.
Om ni vill beställa en bukett eller arrangemang utifrån era egna önskemål var god kontakta oss.
Bekräftelse
Du får en orderbekräftelse till din e-post när du har slutfört din order på vår hemsida inom 24 timmar. Skulle uppgifterna inte stämma ber vi dig att kontakta vår kundservice snarast.
Leverans av buketter
Leverans av buketter och abonnemang sker endast inom Kungsängen och Stäket. Om du önskar att beställa och bor utanför gäller upphämtning i Kungsängen. Detta leveransområde kommer bli större under 2024.
Leverans av arrangemang av större art
Har ni beställt Begravningsarrangemang, brudbukett eller större blomsterarrangemang till evenemang sker leverans inom Stockholms område.
Kontakt med mottagaren före leverans
Vi kontaktar mottagaren före leverans för att säkerställa leveransadressen. Kontakt sker via telefon eller SMS. Kontakt kan även ske dagen före önskat leveransdatum.
Kontakt med mottagaren efter leverans
Vi kontaktar mottagaren efter leverans för att påvisa leverans. Kontakt sker via telefon eller SMS.
Budavgift inom Stockholm
Budavgiften för leverans inom Stockholm är 99 - 200 kr. Budavgift Kungsängen, centrum 60 kr, resten av Kungsängen och Norra Stäket 99 kronor. Avgiften styrs av hur långt ifrån företagets leveransadressen ligger. Budavgiften tillkommer utöver det enskilda produktpriset. Bud innebär leverans till dörren. Vid beställning av begravningsblommor tillkommer en avgift på 129 kr.
Leveranser inom Stockholm
Beställer du vardagar före kl 13 med hemleverans kan vi leverera blommorna inom tre dagar. Då gäller det endast till orter som inte expedieras med buss, postbil eller båt. I undantagsfall delar vi ut blommor på söndagar och helgdagar. Budavgiften för hemleverans av ett Blommogram inom Sverige är från 99 kr.
Vid beställning av Begravningsblommor
När du beställer begravningsblommor är det viktigt att ange den avlidnes namn, kyrka eller kapell, ort samt tid för begravningen. Beställningar till begravningar måste göras senast en vecka före begravningen äger rum för att vi ska kunna garantera leverans.
Leveranstider
Vi kan inte garantera leveranser vid exakta tider, men vi gör alltid vårt yttersta för att ditt önskemål ska hållas. Normalt sker leveranser vardagar kl 8-20 och lördagar kl 11-17. Leveranser till företag levereras innan 16.
Väljer du Hämta beställningen, sker plats ( Kungsängen) och tid efter överenskommelse.
Leveranssäkerhet
Du som beställare har fullt ansvar för att alla uppgifter till mottagaren är fullständiga och korrekta, eventuella felleveranser eller leveransförseningar ersätts inte i dessa fall. Ingen angiven portkod räknas som en ofullständig adress. Butiken ringer till mottagaren för att säkerställa leveransen, t.ex. om det saknas portkod mm. Beroende på vädret eller annan orsak bedömer floristen om det är möjligt att hänga blommorna på dörren, detta i samförstånd med mottagaren.
Leveranssätt
Vi levererar majoriteten av våra Blommogram med bud fram till mottagarens dörr.
Avbokning beställningar
Beställningar med ett värde över 3 000 kronor måste avbeställas skriftligen senast en vecka innan planerad leverans. Om beställningens värde överstiger 6 000 kronor måste den avbeställas två veckor innan planerad leverans. Detta då butik gör specialbeställningar av blommor och annat material för att hantera den typen av beställningar.
Ångerrätt / Öppet köp / Bytesrätt / Reklamation
Kontakta Kundservice om du vill returnera en produkt. Produkter som returneras ska vara oanvända, i oskadat skick och ha alla etiketter kvar. Om varan kommer i någon slags förpackning ska även denna följa med i returen. Som beställare har du 5 dagars garanti. Tänk på att blommor och växter behöver omvårdnad och nytt vatten regelbundet.
Snittblommor, krukväxter och
Blommor är färskvaror och enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller därför inte ångerrätt.
Produkter - blommor/färg/form
Produkterna i web shopen är endast exempel på en typ av produkt. Blombuketterna och arrangemangen är endast ett exempel på hur de kan se ut. Blommor, färger och form ändras varje vecka. Våra varor har ett frånpris på varorna och det utgår ifrån floristens val. Om ni önskar beställa särskilda blommor, färg eller form så måste det klargöras vid beställning och då kommer priset att justeras. I de fall butiken inte har en blomma eller produkt har de rätt ersätta med likvärdig produkt. Detta innebär att de har rätt att ändra i en bukett så länge den fortfarande följer samma färg och form.
Produktbilder
På vår hemsida visar vi majoriteten av våra produkter med foto. När vi har skapat och fotograferat våra produkter har vi använt blommor som är mer utslagna än helt nya och färska blommor. Detta kan innebära att när en produkt levereras till mottagaren, är vissa blommor mer knoppiga än vad bilden visar. Detta är dock inget negativt, utan innebär att mottagarens blommor kommer hålla en längre tid.
Leveransförbehåll
Vi förbehåller sig rätten att häva avtalet för Blommogram och avstå från att leverera blommorna om vi har skälig anledning att anta att mottagaren av blommorna inte önskar få dessa levererade.Vi förbehåller sig också rätten att neka order om innehållet i korttexten kan upplevas som kränkande eller obehagligt.I sådana fall har beställaren av Blommogrammet rätt att få pengarna tillbaka.
Behandling av personuppgifter
Uppgifter som lämnas till Griffinlilja vid beställningar över Internet lagras av oss för att vi ska kunna utföra den beställda tjänsten samt för faktureringsändamål. Vid beställningar lagras, förutom de uppgifter som ges av kunden och tid för beställningen (ordertid).
Vi lämnar aldrig ut eller säljer vidare adressuppgifter eller e-postadresser till tredje man, med undantag för vad som framgår ovan eller i syfte att uppfylla en rättslig skyldighet enligt lag eller domstolsbeslut.
Genom att göra en beställning av en tjänst och genom registreringen av kunduppgifter i samband därmed, samtycker kunden till att Griffinlilja behandlar uppgifterna för det ändamål som anges ovan.
Force majeure
Griffinlilja är inte skadeståndsskyldiga mot kund på grund av underlåtenhet eller dröjsmål som förorsakats av myndighets föreläggande, krig, uppror, eldsvåda, översvämning, naturkatastrofer eller annan händelse av genomgripande art varöver Griffinlilja inte råder (force majeure).
Öppettider